Tuesday, February 27, 2007

Javel, da er treningsiveren på plass igjen. Har strevd en del med stimuluskontroll. Både å få han til å vente på kommando og til å gjøre riktig på kommando. Har prøvd å kommandere sitt og dekk litt om hverandre, og at han skal ha 100 %. Vi har vel kanskje lagt på 60%. For dårlig! På slutten var både han og meg umotiverte. Han begynte å bli som tidligere i høst! Derfor satt jeg ned kriteriene slik at jeg fikk opp frekvensen, og DA skjedde det saker. Lot han få en miljø økt i byen idag. Fylte opp alle lommene med pølser, lillesandpølse og karbonader og kylling og leverpostei og kaninskinnet. Hadde egentlig ingen hensikter om å få til å leke, men det ville han! Etter å ha gått gjennom byen og brukt nesten alle godbitene forbi skumle maskiner, spennende barnevogner, hunder og best av alt, eldre damer, fant vi oss en plass på torget. Der lekte vi en stund med det stakkars, snart fulle av sikkel, kaninskinnet. som sikkert så ut som en ekte kanin.
Var ikke så lenge før han mistet interessen( skulle selvsagt gitt meg før...) men fikk belønnet sitt opp i utg stilling et par ganger før vi gikk videre.
Gjennombruddet kom når vi kom hjem og han sto i døra til gangen og kikket på meg, klar til å gjøre noe. Krysset fingrene og sa "ligg" (og her har han bestandig satt seg før. Bestandig! Hvis ikke vi har trent litt dekk først)
Men nå smalt han ned i dekk! Og det ble pølsejubel i stua :D
Fikk trent musematte, belønnet de gangene han tok fart med labben og nesten hoppet opp for treffe med karbonade (normalt går det bare i for eller frolic inne) Og med en så bra forsterkning kunne jeg belønne det flere ganger også!
Jeeee!

1 comment:

Elin said...

Så bra! Dere er knallflinke!:D