Saturday, April 21, 2007

Idag har vi vært på Hove med ELin og Anna og trent.
Han er virkelig umulig og uforutsigbar, falt ut flere ganger selv om jeg kjørte flyt og kontakt.
Dette skulle jo være lett! finner liksom aldri noe som funker knæsj

Etter en stund trakk jeg meg unna de andre og bestemte meg for hva jeg ville trene på
KONTAKT!
Kjørte kortere økter enn man rekker å si pappa pakker pappesker ,
5 klikk for kontakt
På det femte fridde jeg han ut for å lukte.
Det fungerte akkurat like bra som planen var :D
Etter hvert kunne jeg kaste pinnen som belønning på fri ved fot
Full fokus på masse miljøtrening og kontakt.Nyinnlæring skal skje hjemme og vi skal leke til jeg drømmer om det.
Hvis jeg bare gjør det mye nok kommer han til å glemme seg og like det.
jeg vet det!

Så må jeg få si alt som var bra idag:
Jeg har en super hverdagslydighet på han!
Han kan gå uten å dra i båndet, ligge stille når jeg blir passiv og sitte og se på de andre hundene uten å pipe. Han kan være løs uten å løpe bort til de andre hundene og når vi trente fellesdekk kunne jeg gå et godt stykke ifra og stå litt uten at han reiste seg!
At vi har perfekt stressnivå på denne øvelsen hersker det ingen tvil om:D
Det er utrolig deilig å ha hverdagslydigheten i bunnen, for når alt annet ikke funker, så har jeg hvertfall den å falle tilbake på. Min lille snille flekkete hund.
Nå ligger han i sofaen og sover, han har nemlig vært både på sykkeltur, fått trene seg på et korps OG trent en hel skål med for hjemme + en kylling filet
Hurra hurra, jeg skal nok klare å få både en fet og lydig hund etter hvert!

1 comment:

Anonymous said...

Tenk så lite vi hadde lært om hund hvis de hadde vært perfekte fra dag 1.. Hvertfall jeg..

Jeg kunne ramset opp i fleng alt jeg ikke ville vært klar over, selv om jeg ofte skulle ønske at ting hadde vært bare bittelitt enklere. :-)