Tuesday, April 24, 2007

O mere!

Det funket tydeligvis! For nå kom han bort en gang til, da kjørte jeg kommando på dekk 7 ganger før jeg sa sitt 100% !!!! Hurra!
Det var slutten på foret, så da trente jeg litt rygging og på plass med frolic. Så tok jeg frem legokassa, klikket for at han fulgte etter den. så klikket jeg for at han kom bort når jeg skranglet og så når jeg skranglet enda mer. Så brukte jeg to tomme hermetikk bokser. Klikket først for target på de, så for at han gjorde så de lagde litt lyd og så for at han veltet de når de sto stablet.
Det siste må vi trene mye mer på, for det var nesten på grensen til at det ble sensitivering istede. MEN DET GÅR HVERTFALL FREMOVER! I ogmed at jeg har en så forsiktig hund tror jeg kanskje dette er veien å gå. Trene han til å bli mer voldsom og like bråk!

Nå piper han igjen, lurer på om jeg skal trene når han kommer bort eller gi meg før leken blir god... vil jo ikke ødelegge noe igjen...

No comments: