Tuesday, April 24, 2007

Observante personer søkes

Igår var vi i Kr.sand, innom en dyrebutikk og siden vi er blitt de o store miljøguruene tok jeg med nemo inn.
Der inne gikk det kjempebra! Han tilbydde ting som bare det!
Noen ganger når han detter ut som igår, skal det bare et par klikk for kontakt til før han...ååå, det er det du vil jeg skal gjøre. Give me more!
Andre ganger( ja, jeg vet jeg er bitter) virker det som han bare jeg gjør alt jeg kan for å ikke se på deg så jeg slipper å spise de ekle godbitene dine.
Æsj, fikk et klikk, får vel spise den.

Det som er utrolig plagsomt er at når det går så bra som det gjorde igår, så vet jeg ikke hvorfor!!

Så her skal jeg prøve å analysere hva jeg gjorde:
Inne i butikken brukte jeg stekt kotelett og kyllingfilet og klikket for kontakt, utg stilling, sitt, dekk. Det var imidlertidig ikke så høy frekvens av adferder som jeg ville hatt det på trening, så forventningene mine har nok mye å si for hvor bra jeg syns det går.

I tillegg ute på trening klikket jeg et par ganger for kontakt, når han var veldig ivrig på meg fridde jeg han ut til en løpetispeflekk.
Det tok kortere og kortere tid for hver gang jeg tok han tilbake til han var like ivrig på meg igjen, så at det var en bra forsterkning legger vi i bakhodet og jobber videre med.
La stå!

Har gått tilbake til å belønne med godbit når han henter ballen, etter han mistet totalt interessen for den igjen. Ja, jeg maste jeg vet det! Målet mitt har vært at hver gang jeg tar ballen frem, skal han leke. For å ta den vekk fungerer ikke som neg straff så lenge det ikke er forsterkende å få den.
Det funket ikke
Så nå skal jeg bare gi den når jeg vet han kommer til å ta den.
Og belønne med godbit.
Ja det sa jeg vel

Jeg har også hatt som må å gi han så mye mat som mulig, for hvis man er vant til å spise mye mat vil jo det skape et større behov for mat?
Det har funket ganske bra, helt til jeg satt frem en for meg skål når vi kom hjem igår som han bare spiste halve av
Forbanna meg ta!

No comments: