Thursday, May 10, 2007

Etter lunsj

Nå har vi vært flinke
snudd frustrasjon til kreativitet
Idag på skolen gikk dårlig
vil ikke snakke om det en gang
Det begynte med en liten terrier som kom løpende når vi skulle begynne å trene
hater eiere som roper og roper selv om de ser at hunden ikke kommer!
Nå var ikke det alene grunnen til at treninga gikk dårlig, mye skal skyldes på treneren også

Men gjort er gjort
og så snakker vi ikke mer om det

Hjemme, etter blodtrykket hadde senket seg igjen. Jeg blir så sint når det går dårlig!
Trente crate games etter inspirasjon i Fanny`s blogg
Det gikk utrolig bra!
så bra at jeg tok det med ut etterpå og trente det med musematte istede. Det gikk også bra, men måtte jobbe ganske mye med å få han til å bli i posisjon etter klikket og mens jeg beveget meg rundt han. Som en siste la jeg ut en liten neve fiskekaker og ventet til han løp bort til musematta av seg selv før han fikk ja. Neve, når begynte jeg å si det. Da ser jeg for meg en stor manneneve med treler i som kanskje er litt solbrun og hvertfall veldig muskuløs.
Og det er jo kanskje min hand også. Hvertfall brun, og kanskje litt muskuløs. Nå sitter jeg forresten med en sånn for å trene musklene i hendene. Eller ikke akkurat nå da, men istad, og ganske snart. HVis jeg skal bli sterk må jeg trene hele tiden.
Idag har jeg faktisk belønnet med fiskekake og pannekake inne. Fordi han egenltig ikke liker å inn i buret måtte jeg ha noen virkelig bra belønninger for å få sug inn i buret.
Det var utrolig virkningsfullt!
Ute trente jeg hold fast og innganger med gjenstand, belønnet bare med draleke, og han hang på som bare det. Her er det visst bare masse repitisjoner som gjelder :)

Etterpå trente jeg en del freestyle.
Vi er blitt spurt om å holde oppvisning for en hundeklubb litt lengre vest, så nå må jeg begynne å finpusse på alle moovsa!
Jeg har begynt å fore med vom og hundemat, og når jeg i tillegg belønnet med å løpe i fartsretning så han virkelig måtte anstrenge seg for å få tak i den fikk jeg masse bra attitud på kjøpet.
Så nå kan jeg jobbe med leksene med god samvittighet og klappe meg selv på skudra og gjøre ingen verdens ting.

No comments: