Sunday, May 27, 2007

spor

har lagt 4 godbitspor
Det går bedre og bedre, men er enda ikke overbevist om dette er den beste måten å gå spor for Nemo...idag markerte han i sporet, så interessant var det
Det som ser ut til å være en positiv trend er at det går bedre og bedre jo lengre ut i sporet vi kommer, så bare jeg lærer meg å legge lengre spor kan det hende det går bedre.
Foreløpig er dette eneste alternativet når det gjelder å gå spor. Klikkerspor med gips funker ikke.
I tillegg testet jeg å trene inn ligg markering på pinne, bare for å se om jeg fikk det til. Det var gøy :)
På lydighets fronten har vi bare gått fri ved fot, både med avstandsbelønning, tauball.
Vet ikke om det virker som han er litt mindre interessert i godbitene. Er det sprøyta som slutter å virke? Er det noe jeg gjør i treninga?
Klarer ikke å finne fellestrekk de gangene han blir uinteressert i belønningene mine og heller velger å se ut som en tuktet jakthund som stimmer på lukteflekker....

No comments: