Sunday, June 17, 2007

trenings samlingen

ble skikkelig vellykket :)
Alle fikk kjørt igjennom det de ville trene på med ringbånd, dommer og publikum. Kjempeflinke deltakere!
Det gikk r-ikt-ig så bra med oss også, han ville leke og jobbet bra for godbitene.Etterpå fikk han løpe løs med Ayla og få ut litt bus i beina, han har så mye energi den hunden!
Egentlig ville jeg skrive et langt innlegg om hvor bra det gikk og at kanskje jeg skulle begynne med mengdetrening istede for å gi han fridager før treninger.
Idag trente jeg på at han skulle hoppe inn i buret frivillig ute, satt på kommando på stå på nytt og han var skikkelig ivrig. Glemte jeg å nevne at han jobbet for leverpostei på tube selv om han lekte med Luka? Skikkelig bra :)
Men så tok jeg han opp til postkassene og trente flyt, og det var sinnsykt vanskelig! Han datt ut hele tiden og det er så forbannet irriterende at jeg ikke har noen forsterker. Hvordan i f...skal jeg få trene da.
ÅÅÅ, jeg skjønner ikke hva som gjør det. det var ingen andre folk eller hunder der, men han reagerte på noen lyder laangt borte og lukter i lufta.
Nå sitter han i bilen og venter på meg, orket ikke trene mer.
Ikveld skal jeg kjøpe godteri og ikke tenke på alt det brae vi har fått til, bare det dårlige.
Jeg trodde virkelig vi var over den kneika nå!!!!

1 comment:

Anonymous said...

hmm... Time-out? Om Spike ikke tar mine belønninger er det time-out. Den lille frekke fant nemlig ut at nei, i regnvær vil jeg ikke leke, da skal jeg ha godbit. Så nå trener vi på å leke overalt. Og dersom han feks ikke vil ha godbit/leke så kommer han ingen vei. Tar feks tak i halsbåndet, og står helt stille i et halvt minutt, sånn at han ikke får snuse eller noe, og prøver igjen. Kan også putte han i buret. Men det er vanskelig å ha kontroll over alle forsterkerne. Jeg bruker ofte snuse i grøften som belønning, jage fugler, etc. Samtidig hender det også at Spike faller helt ut (oftest pga lyder), så jeg føler med deg. Heldigvis der det ut som om ting går bedre nå (etter hva jeg leser i bloggen din). :o)