Wednesday, July 11, 2007

Ny hund, nye muligheter

Og slik ser fiskeboller ut etter en uke i kasserollen...

Ikke min, men Ståle`s søte toller.

Det går veldig veldig bra med Nemo treningen nå, han jobber utrolig bra både for godbiter og leke og vi har masse bra treningsøkter.

Men når jeg fikk låne Luka ser jeg hvor fort man får resultater med bra trening og en bra forsterker. Hun er helt vill å jobbe med, ballgal og matvrak. Har begynt å shape frem bakpartskontroll, innganger og utg stilling. Fri signal og bur trening.

Planen min er å låne henne ganske ofte, så da vil jeg ha det grunnleggende inne først.

På slutten av dagen lå begge hundene stille i burene sine mens jeg ryddet, og Luka likte egentlig ikke å ligge i bur :) Jeg elsker klikkertrening!

Kanskje det er Luka som blir med til Oslo istedefor Nemo....

Fortsatt er det mange ting Nemo er bedre på enn Luka, flyt på diverse adferder og treningsregler, Nemo bråker aldri med andre hunder, mens Luka er en temperamentsfull ung dame...

Planen fremover er fortsatt å få flyt på alle gf med Nemo, starte LP1 og få han til å bli en farlig hissig leker og verdens beste hund. Selv om akkurat det siste er han allerede :)

Dette blir et surrete blog innlegg, egentlig er jeg kjempetrøtt. Er hjemme for første gang på en uke, vært på tur til Kjenna og grillet pølser og trent masse hund. Aasne har vært hjemme fra barnehagen og jeg har fundert masse på hva som skal skje fremover.


er det

kvelden


Stjeler et sitat fra Emma Willblad sin side:

"Utan träning kommer ingen framgång!"



2 comments:

Anonymous said...

Takk for hilsen i bloggen til Elin. Det var mye folk på parkeringsplassen i går utenfor Sørlandshallen, kom damer veivenede med staver og unger mm, så det var godt trening, pluss at vi trente kontakt. Tror kontakt treningen som har hjulpet for utstillingen også. Ser at du nyter "sommeren" Her er ferien over snart, jobb igjen mandag. Fortsatt god sommer og lykke til med vindusviskertreningen:) Og de fiskebollene, satt du å ventet på at de skulle tilby noen adferder? Så ikke ut sem det var lenge før nå.
Hilsen Hilde og Odin.

Anonymous said...

Hei på dere!
Så spennende å få trene en annen hund! Skal antageligvis passe labbisen til mamma og pappa en del i høst så da får jeg testet ut det også. Har allerede funnet ut at å gå på tur med to hunder funker ganske greit (sammenlignet med å gå med 5 ponnier... *fnis*). Blir spennende å lese mer om treningen; høres ut som du får det til ganske bra!