Saturday, August 4, 2007

Hundetrening

Så var det hundetreningen dah
Vi har igrunn ikke jobbet så mye med spesifikke adferder, mer å kvalitets sikre disse.
Det være seg dralek mens jeg lokker med godbit, strør de på bakken og kaster de på han(!)
Syns det går mye bedre. til tross for en litt treg start sent på kvelden fikk vi det til etter hvert.
I tillegg har jeg vært streng på at fri når han ligger i buret betyr kom til meg og jobb, mens JA betyr løp som en galning til hva du har lyst på. Dette har jeg gjort på jobb, hjemme og ute mens Luka svinser rundt bena og prøver å få tak i godbitene. Syns vi har hatt stor fremgang når det gjelder å konsentrere seg, han jobber utrolig bra selv med forstyrrelser. Nå skal vi bare prøve med enda flere hunder og på enda vanskeligere steder. Så begynner vi nok å bli klare for konkurranse og agility helg på instruktørkurset.
Har enda ikke bestemt meg om jeg skal ha med Luka eller ikke. På en måte hadde det vært deilig å ha henne med i tilfelle Nemo ikke er på nett neste dag, men på en annen måte må jeg da kunne gjøre noe så jeg sørger for han er på nett?

No comments: