Tuesday, December 25, 2007

1.juledag



Den første julaften uten verken Aasne eller mamma er over, men jeg må si det gikk bra fordiom. Litt rart var det jo da, at ikke Aasne var med, men vi skal ha en liten julaften idag istede(med nesten bare pakker til Aasne...)
Og så var det utrolig koselig å feire jul med Atle for første gang :)
Fordelen med å være voksen og glede seg til pakkene er at man kan kose seg med andre ting i mellomtiden. Som foreksempel når vi var barn og spiste middagen vår opp på en to tre og så måtte sitte og vente og vente på at vi så skulle ha dessert, så rydde av maten og sette frem kakene og SÅ åpne pakkene. Kan vi derimot i voksen alder (her snakker jeg for meg selv) etter å ha utviklet en stor pasjon for god mat kooose seg med svinestak og god saus, grønnsaker og varme poteter, god rødvin og hm...ja dessert har jeg igrunn aldri vært særlig fan av... Men poenget mitt er at når pakkesuget blir for stort tar man bare en potete til og så tenker man på hvor godt det er, og når pakkene endelig skal åpnes føler man nesten ikke man har ventet noenting...nesten.

I år fikk jeg bare fine pakker, og jeg fikk alt jeg ønsket meg :D Det er helt sant! Tenk å ha så fine venner og kjente som kan plukke ut så fine gaver som passer akkurat til meg!

Den kuleste gaven var kjolen jeg fikk av Atle, håndplukket fra Harry camping og akkurat den jeg ville ha. På bildet øverst har jeg akkurat pakket den opp. Bildet nedenfor er av den kuuule luen jeg fikk av Elin og gaven fra Roger.

Da vi var på besøk hos Roger rett før jul så jeg en dødsfet rød gammel jakke han hadde slengende som jeg ikke klarte å glemme.Og uten at jeg hadde det minste aning så hadde han pakket den inn og så fikk jeg den til jul! Snakk om verdens beste julegave! Slike romantiske menn må man ta vare på, så hvis noen er interessert kan de jo legge igjen en kommentar :)
Men de må bo i Arendal eller være villig til å flytte hit, for han kommer ned hit neste år.
Sånn, det var den kontaktannonsen. Etter å ha åpnet pakker og spist til man gulpet brun saus sprang jeg og Atle over til han og så på Bård og Lars på fisketur resten av natta, og så klokka fire idag tildig dro han på sjøen igjen :(

Men men, jeg har fått julefrokost og sneket meg til å vaske noen klær i hans maskin, og nå skal jeg hente min lille ville, så jeg har det nok ganske greit likevel :)
Posted by Picasa


 

No comments: