Friday, January 4, 2008

Tatt av pulsen

Skal si skal si, pulsklokken min er den beste julegaven jeg har fått. 4 ganger i uken svetter jeg mens jeg hele tiden har øynene limt fast til venstre armen for å sjekke at jeg ligger riktig i puls og det er faktisk ganske gøy når man er konkurransemenneske, så kan man hele tiden ligge litt over det man egentlig skal...

Det hele startet med at klokken skulle måle hvor god form jeg var i. Jeg stroppet meg fast i sofaen og la meg ned med et smil om munnen. No problemo baby, enten står det veldig god form eller så er den ekstra god, jeg går jo tur og trener og jeg er jo ganske sterk. Etter et par minutter med måling var den ferdig, men hva ser jeg??? Akseptabel form! akseptabel form ligger rett før dårlig og det er ikke så langt ned dit, og det er ikke greit!!

Jeg kunne se på klokken min at pulsen skvatt opp litt akkurat idet øyeblikket og jeg minnet meg selv på at alt er ikke tapt, klokken min kan nemlig lage treningsprogram også. Jeg valgte forbedre formen, konkurransemenneske i meg skrek maximer! Men jeg vet jo innerst inne at det er bedre å begynne litt forsiktig så ikke jeg blir lei treningen. Forbedre formen med 4 treninger i uken, hvor jeg skal ligge i puls, hvor lenge og hvor hardt jeg skal trene er det klokken som finner ut, jeg bare adlyder.

For de som har fulgt med vet dere at jeg også har fått spinningsykkel på kjøkkenet. Nei, det er ikke et impulskjøp etter et klisjefylt og dårlig gjennomtenkt nyttårsløfte, men et resultat av at noen i nordsjøen kastet ut sin gamle. Vel, flaks for meg at jeg tok den i hus, for nå kan jeg jo faktisk trene etter Aasne har lagt seg, uten å få barnevakt eller dårlig samvittighet. I tillegg kan jeg følge med på serier på dataen, unektelig nesten like bra som musikk på ørene.
Den bråker og den rister, klirrer og piper, men de eneste som hører noe er de stakkars huseierne som bor oppe og Nemo som ligger i sofaen etter å ha gitt opp å bli med på sykkeltur siden sykkelen ikke går noen vei likevel. Jeg har jo serier på øret, så jeg merker ikke annet en blodsmaken i munnen idet jeg sprenger pulsgrensen og overrumpler pulsklokkens treningsopplegg. HA! Kan du ikke bedre, det kan jeg!

Igår tok jeg også med meg pulsklokken ut for å leke i snøen med Aasne og Nemo, jeg tenkte at hva er vel bedre enn å trene på leking og høy intensitet med den trøtte hunden enn å måtte være aktiv selv. Idet jeg tok Nemo løs fra båndet for å slippe han fri aner jeg hvor dette vil bære hen, Nemo eksploderer fremover og rundt mens snøen virvler opp, jeg rekker akkurat å raske sammen noe snø til en snøball før han henger i votten min og nekter å slippe. Vel, kort fortalt, dette blir en av disse treningsøktene man lever på i lange tider i etterhånd. Snakk om energi! (og 40 minutter bra trening for meg) Aasne var fra seg over den ville personen hennes ellers så rolige mor var blitt, om jeg ikke løp rundt aasne rullet jeg rundt på bakken, løp etter nemo eller jaget i sirkler etter usynlige skygger men fråden stod rundt munnen på meg.

Idag har jeg tatt med meg Nemo på en høyintensiv joggetur rundt skogen og han oppførte seg helt eksemplarisk. Løp foran med stramt bånd hele turen og holdt seg rundt meg når han var løs.(wow, når skjedde det sist!) Jeg var forresten også helt eksemplarisk og kan plante bena godt på bordet i den nye joggedressen min og feire at min andre uke med trening er gjennomført :D Je!

9 comments:

Elin said...

Fy flate som du imponerer!!! Stå på!

Anonymous said...

Enig med Elin! Aldeles imponerende! :-)

Anonymous said...

Wow så flink du er!!

Når er det lille Kry kommer hjem egentlig?

Frk.Badegakk said...

Jeg blir rent sliten av å høre om treninga di jeg. Men absolutt bra jobba. En eller annen gang skal jeg bli sånn flink jeg også. Kanskje i morgen... eller neste uke...=P
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min forresten. Ønsker deg en riktig fin søndag=)

Hilsen fra landet said...

Høres ut som 2008 blir et aktivt år for deg!!

De beste ønsker sendes både 2-og 4bente! :-)

Anonymous said...

Ojoj, jeg ble rent sliten av å lese *ler* Send gjerne nordover slik treningsmotivasjon!

Anonymous said...

Wow! Så flink du er! Og så morro at Nemo får litt raptus inimellom :)

Anonymous said...

hehe, joda vi får prøve på det! Det var ikke så veldig vanskelig så jeg tror vi får det til! Bare finn et stoff så skal vi se hva vi kan få til:)

Anonymous said...

STEIKE!
Gale, spreke jenta...
=D