Saturday, April 26, 2008

stavanger tur

Juhu, jeg kom meg på nett her også!
Det er nå Lørdag kveld og vi har nettopp spist taco og muffins og feiret at Atle har bursdag! Hurra!

Kry har vendt seg til rutinene ved å være på besøk og selv om det har vært et par episoder hvor jeg har gledet meg til hun blir voksen(!) så har det igrunn gått veldig bra.

Da vi endelig kom frem igår kveld var hun helt elektrisk, jeg trodde hun måtte på do og fortet meg ut med henne, men nei da. Hun skjønte nok noe var i gjære, ny lukter, lyder, plasser så da vi var på lufterunden var hun helt ellevill! Så klart måtte jeg jo benytte sjansen og trente på bråstopp på musematte kjedet sammen med på plass ettersom hun hadde veldig fin attityd. Stoppene hennes fikk musematten til å skrense bortover grusen og hun fikk skikkelig bra belønninger, ball med ekornhale fra clean run. Hun elsker dem!
Vi trente også på de ulike stillingsforandringene til avstanden, men ingenting på kommando enda, jeg vil ha dem enda mer flytende først. Heldigvis sov hun fint i buret sitt på soverommet vårt. Hjemme sover hun i bur i stua så jeg var litt redd hun skulle pipe eller mase når hun hørte oss rett ved. Ikke noe problem!


Idag tror jeg er første gang jeg har sett henne så sliten, vi trente litt videre på stoppene våre idag også og på klossetrening mot høyre og venstre. Jeg fant nemlig en flat balansepute jeg syns var fin å trene med. Etter et par timer skjønnhets søvn tenkte jeg å trene apportering og stå under marsj, men da virket hun rett og slett sliten så vi trente bare litt på metallen før vi gikk på en snuserunde.

Sliten hund=shopping! Med Kry trygt plassert i bilen dri jeg ned på Harry Camping, min yndlingsbutikk i hele verden. Full av kule second hand klær og ting. ÅÅÅ, jeg elsker den butikken!
Her er resultatet



Da vi kom hjem glemte Aasne å lukke døren og Kry sprang ut! Her vi bor er rett ved veien og jeg så for meg det verste. Hun løp ut med en griselabb i munnen og med meg springende og hylende etter syns hun det var kjempestas, hun fintet meg unna og så ut til å synes det var fryktelig morsomt! HELDIGVIS holdt hun seg i hagen og etter å ha vært på do fikk jeg henne inn. Det var skumle sekunder!
Ikke bedre ble det da vi lot veranda døren stå åpen og hun gikk ut der. Jeg tenkte alvorlig talt ikke hun skulle HOPPE utfor den 2 meter høye altanen da jeg plutselig hørte Atle rope og så fikk heldigvis han tak i henne.
Herregud, den hunden har virkelig pondus og eier ikke frykt. Hun var bare en tur på do da også og jeg har spøkt med at det var fordi hun er så flink og renslig at hun heller vil hoppe utfor verandaen enn å tisse inne. Men likevel, det var skummelt og jeg skal fortsette å legge masse vekt på 100 % innkalling og hold i halsbåndet mitt please. Gale hund.

Nå er alt bare fryd og gammen, hun tusler rundt løs inne og koser seg og har både griselabber og tyggeben strødd rundt. Over og ut!

1 comment:

Anonymous said...

Hei Siv! Vi skal til Tvedestrand. Samling fra torsdag til søndag morgen. Uoff. stevne torsdag kl 12.
Hadde vært kos om du kom en tur. Det blir 5 Kronvallar hunder der. Extra,Xo,Tigern,Glød og lille Gustav. Vet ikke helt hvor i Tvedestrand det er, men det kan jeg nok finne ut. Hadde vært koselig og se deg og lille Kry igjen.