Monday, June 23, 2008

And off we go

Nemo fikk seg en velfortjent fridag igår, han lå nesten hele dagen og sov i sofaen bortsett fra en kort tur opp til mamma hvor han fikk løpe litt sammen med kry. Det er den største fordelen med å ha to hunder, om jeg trenger å slite de ut bare putter jeg en pinne i munnen på nemo og så starter han å løpe med kry etter seg. Oppe hos mamma har de tilogmed en egen fartsrunde i den store hagen hvor de løper rundt og rundt og rundt før jeg kan hanke de inn slitne og fornøyde når vi skal hjem. Nemo elsker å bli jaget og kry elsker alt som går fort. Igår var vi også en tur i Froland og så på hestesportens dag. Travløp, monte, akademisk ridning, masse folk, speakere og masse regn. Jeg hadde Kry med meg hele tiden og byttet på å la henne gå rundt og snuse og kikke og på å belønne henne hos meg. Hun fester jo utrolig fort på ting som beveger seg raskt, så idet vi ankom, hestene raste forbi på travbanen og Kry hylte i enden av båndet lurte jeg litt på hva jeg hadde gjort...Men skam den som gir seg, så vi beveget oss sakte men sikkert nærmere banen. Kriteriet var at hun skulle gå fot hele tiden men jeg belønnet bare når hun så på meg i tillegg. Vi stilte oss rett under høyttaleren, midt i en menneskeklynge, gikk over banen og sto i midten og kikket på. Alt gikk veldig mye bedre etter hvert, selv om hester som er nærmere enn to meter er fryktelig skumle :) Jeg merker at hun er ganske høyt oppe når vi er på slike tilstelninger selv om hun ikke ser sånn ut mens vi går der. Det skal ikke så mye til før hun skvetter og det skal ikke så mye til før hun knurrer til andre hunder om hun skal hilse. Vi tok det derfor helt med ro og jeg passet på så hun slapp å havne i slike situasjoner, jeg vet jo at hun ikker er slik med andre hunder til vanlig. Vi var der i tre timer nesten og mens vi var der kunne hun legge seg ned, slappe litt av og tygge på et bein hun fikk. Leking fikk vi testet og masse hilsing. Hun ser ut som en rakett som teller ned til oppskytning når hun sitter og noen klapper henne. Hun har sååå lyst å hoppe opp og slikke i ansiktet men jeg vet at idet hun gjør det kommer det til å ryke noen neseben, hun har en sinnsykt fart når hun kommer hoppende. Min oppgave blir da å passe på at når det nærmer seg oppskytning så holder jeg henne i halsbåndet og snakker rolig til henne, om hun velger å bli sittende da får hun godbit. Om hun velger å hopppe(selv om jeg holder henne) slutter heldigvis de fleste å klappe og hun får hvertfall ingen belønni g for det. Jeg tror likevel det viktigste er å passe på så hun aldri får hoppet uansett, det er jo ofte utrolig selvforsterkende.
Elin har forresten fått verdens søteste prinsesse så jeg må bare få si gratulerer og lykke til. Jeg gleder meg til babyen kan henge på ryggen når vi går spor igjen, forhåpentligvis ikke så lenge til.
Idag blir det meste pakking og vasking for å lette arbeidet når jeg flytter om et par mnd og for å forberede meg på sommerens høydepunkt; Hovefestivalen. Det skal bli så digg å bare slaske rundt i solen med singlet og solbriller og drikke øl og høre på bra musikk sammen med Atle. Begge hundene mine skal på kennel i froland(verdens fineste kennel! Jeg setter nemlig ikke bort Kry hvor som helst) Nemo vet jeg klarer seg bestandig, men Kry er jo liksom premiehesten og tusen tanker surrer i hodet mitt hva som kan skje og ikke skje. Det er jo ingen som kan ta vare på henne like bra som meg, er det vel? :)
jeg sitter med ørepropper ettersom Kry bare har en badematte i buret sitt(hun spiste opp madrassen)og kaster margbeinet så det braker, buldrer og tordner i stålbunnen

Bildebevis, hun sover i stuen! Torde ikke ha på blitz

Dette fant jeg under baksetet da jeg støvsugde og ryddet bilen. æsj

Rullesteina på Hove

Min ûberkule sykkel som skal følge meg i tykt og tynt på festivalen

Er med bente og finner badedrakt, kjedelig....

bortsett fra at jeg også plutselig fant meg verdens kuleste badedrakt

2 comments:

Simen said...

Ring moren min du, så får vi se hva som skjer. :P

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å passe Kry (og Nemo :)) mens du er borte. Hahaha.

Siv said...

vær så god, men da tror jeg du ender opp med blå ringer under øynene og ingen venner :) Nemo hadde sikkert kost seg hos deg, men Kry hadde klatret i gardinstengene