Sunday, March 11, 2007

Idag har det vært en utrolig deilig dag. Vårfølelsen begynner endelig å komme.
Det er bart de fleste stedene, og vi har tilogmed hatt sol!
Først var vi ute i lysløypa med Line. Det gikk ikke så fort, og slett ikke så langt innover. Det var nemlig fortsatt snø der, så Aasne måtte gå selv. Men du verden så flink hun er, og så gøy vi hadde det. vi hadde snøballkrig, tegnekonkurranse i gjørma og krokodille leken.
Nemo var med både når vi var hos Line og når vi gikk tur med Bente etterpå.
Vi prøvde å gå opp til Kjenna for å grille, men vi kom bare halvveis. Da måtte vi grille i hagen til mamma istede, men det var like koselig. Nemo løp løs og bare koste seg.
Idag har han vært utrolig flink, kommet hver gang på innkalling, ikke løpt av eiendommen til mamma en eneste gang og da selv da vi møtte en hund som bjeffa mot han, sa han ingenting!
Det er så utrolig deilig å ha en så snill hund, og jeg kommer til å jobbe masse for å fortsette å beholde han slik :)

I og med at jeg har hatt en hund som gjorde utfall før:
Jeg tror, etter de erfaringer jeg har gjort selv, og sett på andre.
Hunder som utagerer begynner som regel bare med at de er ivrige etter å hilse.
Veldig mange har usikkerhet, frykt osv. som grunn for utageringen hos egne hunder.
Men jeg tror hvis man er flink til å være føre var, og klikke masse for slakt bånd/kontakt osv. forbi andre hunder på tur. så vil man aldri få dette problemet.
Det første tegnet er at du har en hund som ikke kan gå i slakt bånd forbi andre hunder. Begynn å trene da! Ikke vent til hunden begynner å bjeffe( uansett hva grunnen måtte være)
Dette kommer til å være en av kjepphestene mine denne våren!

No comments: