Sunday, March 11, 2007

Nå er jeg så lei gf! Idag har derfor morgenen blitt brukt til å shape frem snurr. Av en eller annen grunn får jeg det ikke til å sette riktige kriterier. Det ender alltid med at han tilbyr andre adferder.
Idag gikk det imidlertidig mye bedre, så kanskje det er håp likevel. Har trent en del rompetarget og bakpartskontroll, for det trenger jeg til freestylen og baklengs slalom.
Det endte med at han spyttet ut godbiten etter klikket. Jeg skjønner meg ikke på han!
Nå har jeg bestemt meg for å plukke opp godbitene så fort han spytter ut og så går jeg fra han.
Da forsvinner alt det som er bra.
Det er så utrolig frustrende å ha en hund som ikke spiser. Han er alt for tynn nå, man kan kjenne nesten alle bena. Men når jeg setter frem foret på kvelden lukter han bare på det.
Derfor har jeg blitt kjempestreng. Hvis han ikke spiser med en gang, forsvinner maten.
Han MÅ lære seg å spise mens han kan.

Og hadde det ikke vært for at det er kurs helg om en uke, og vi trenger å trene, så hadde jeg kutta helt ut på alle godbiter også. Så han lider nok ingen nød.

Hvis jeg skal se noe positivt med det må det jo være at han er så lett at det ikke er noen sak å bære han :)

No comments: