Tuesday, May 8, 2007

Apport!


Foran neste Canis samling, som er en bruks samling, har vi trent masse hold fast.
Dette er noe jeg har strevd med i over et halvt år, men jeg har liksom ikke fått det til.
Før jeg kom på den sinnsykt smarte ideèn å bruke doggie zen.( jeg er så smart :)
Frys i den posisjonen du er i= du får det du vil.
Det har igrunn funket så bra at jeg har fått til å komme i utg stilling med apporten UTEN å tygge eller slippe!
JEg kan nevne i fleng: På Gjerstad hadde han akkurat fått apporten i munnen av min 10 år gamle medhjelper da de andre kom kjørende. Nemo snudde og løp mot de(.....) men jeg kunne kalle han inn, sette han i utg stilling UTEN at han slapp apport bukken! JOHO!
I tillegg måtte han holde apporten litt lengre enn vanlig mens jeg tok bilde med mitt uuutrolig trege mobilcam. Han begynte da å tilby sitt, dekk og stå UTEN å slippe apporten! OHJE!
Nå er vi til og generaliserer med forskjellige gjenstander: Apportbukk, løsbitt, sykkelskotrekk, pekebøker, og det siste er skjeer. Det jobber vi litt med enda, for det var visst ikke noe deilig å holde hardt på. Men på første økt, fra å vegre å ta den fikk vi frem en hold og dra bittelitt!
Så lenge det går fremover for hver økt skal jeg IKKE klage! Ikke Ikke
Nå er det bare å dra ut i skogen og trene det samme der+ med hundeforstyrrelser. Det skal nok gå bra...håper jeg
Viktigste prioriteringer fremover: Ikke glemme hvilkene dager jeg har eksamen, trene ute blant folk, ikke glemme å ta allergi tabelett og å huske å ha det masse gøy utenom
Derfor må jeg nok ringe til Elin snart.
Og løfte litt tunge vekter igjen.
Snakkes!
Posted by Picasa

2 comments:

Elin said...

Det er bare så utrolig bra! Du har all grunn til å være stolt av deg selv!

Anonymous said...

Virker som det bare går fremover nå.. ;o)
Bra du sa det der om allergipille, forresten.. Det hadde jeg glemt, og det kunne blitt stygt ute på SFo i dag.. Hehe..