Tuesday, May 22, 2007

post trondheim og gips dagene

Endelig litt oppdatering, skrivefeil skyldes gipsen.....
Det ser ut som det ordner seg med eksamen, en gruppeeksamen er muntlig fremlegg og den får jeg bare pugge mest mulig så jeg slipper å skrive så mye, en annen er en avkryssningsoppgave så den skal jeg klare med venstre.
den siste får jeg sitte 40 minutt lengre på i tillegg til at jeg får skrivehjelp. dvs en fra manpower som kommer til å skrive alt jeg ber om. veldig greit ,men litt uvant også, jeg er jo ikke vant til å tenke høyt...og hvertfall ikke så sent at noen rekker å skrive...

men tilbake til trondheim, det blir forresten ingen store bokstaver idag heller, det tar for lang tid.
helga gikk kjempefint, jeg kom på gruppa til håkon, en instruktør som klikkertrente en elghund mens han gikk instruktørkurset selv.
på lørdag trente vi meldinger til bruksen, og det frydet meg å se at apporten og inngangene med apport funket like bra der oppe som hjemme. trente med å ta bittet hos håkon, komme i utg stilling for å få lov til å løpe tilbake til håkon og bli belønnet.
etterpå trente vi flying mellom figuranter og også det funket perfekt!
avsluttet med et spor og middag hos cecilie og morten.
søndag våknet vi opp til flatt dekk, og det burde kanskje gitt meg en advarsel om hva dagen ville bringe.
det dalte fort nedover med nemo, han hadde verken særlig lyst på godbiter eller noe annet, så det ble en hel del ting jeg rett og slett måtte st over. utrolig surt iogmed at det gikk så bra på lørdag.
på en annen side holdt han en dag lengre enn forrige helg, så det går fremover, for på lørdag JOBBEt han vrikelig for godbitene!
så det er nok bare å fortsette som før, trene mye, tenke på at ingenting er gratis og oppsøke masse nye miljøer.
takk og farvel, nå skal jeg hvile

1 comment:

Anonymous said...

"Og hva jobber du med da?", sa hun da hun traff skolekameraten sin igjen etter åtte år.
"Jeg er faktisk sektretær for øyeblikket, tro det eller ei", svarte h*n.
"Åjasså? I hvilket firma da?" spurte hun oppriktig interessert.
"Nei, altså ikke for noe firma. Jeg er sekretær for en studine.", mumlet h*n frem.
"For en studine? Skal si de lever godt nå, disse studentene.. Med råd til sekretær og allslags!"

__________

Jeg visste ikke at sånt gikk an, jeg! Men så utrolig bra at det ordner seg med eksamen, da!! Du får øve deg frem til da med å tenke høyt i et tempo det går an å skrive i... Jeg syns jeg ser meg selv på en eksamen i din situasjon: "Og hvis man da går ut fra at nei, glem det siste der, og hvis man da tenker seg at materien er nei, det er ikke det ordet jeg leter etter. O.s.v." Stakkars person som skulle skrive da!

Kurshelga høres kjempegøy ut! For jeg har blitt ihuga bruksfan i tillegg til alt det andre jeg drasser Ayla med på (når kneet mitt er i orden og sånt) :-)