Sunday, June 10, 2007

hyttetur


Barnefri helg og sammen med Linn anita, Thomas og Paul. Hytten vi var på er en gammel gård som ligger utrolig fint til, litt utenfor Kristiansand og rett ved sjøen. Vi har spist god mat, solt oss, vært på sjøen og fisket, slappet av i skyggen under en hammock og best av alt grillet hjemmelagd og selvfisket fisk!
Etter litt ventetid ved bryggen mens motoren ble satt på(vi satt og ventet helt til solen gikk ned....i nesten to timer) dro vi ut på jomfruturen. Det var varm fønvind, solnedgang og stille sjø. Og gjett om vi fikk fisk! Nesten hver gang vi slapp ned snøret dro vi opp en ny fisk, og på slutten måtte vi slippe ut masse! Vi fikk en bærepose full av fisk, selv om vi sikkert kunne fylt tre til!
Da er det så utrolig gøy å fiske, og vi sovnet ganske tilfredse når vi endelig kom inn til land i halv ett tiden.
Neste dag gikk jeg og nemo på butikken og handlet ferske rundstykker og juice, hvis jeg banket på dørene med ferdig frokost var det nok lettere å få de andre opp.
Tror jeg har funnet en løsning på fot problemet når vi går tur. Jeg vil han skal gå vedsidenav meg og slappe av. Trente på høyre side og slapp godbitene på bakken, da gikk det veldig bra så dette skal jeg fortsette med. Lå fint utenfor butikken og ventet og fikk skryt av en gammel mann, han syns jeg hadde en tålmodig hund. Og har jeg, verdens beste :)
Ut på sjøen igjen og dra opp masse fisk. To bæreposer selv om vi slapp ut mange!
Grillet på en holme og slappet av med et par kalde øl. Ikke mye som kan måle seg med å bo på sørlandet!
Når vi kom hjem baklengskjedet jeg dekk fra holdt, stå under marsj og innkalling fra sitt. Belønnet med kyllingfilet og drakamp med båndet(!) Leking altså!
Mens jeg moret meg med å trene, lagde de andre mat: grillet fisk, potetbåter, dampede grønnsaker og goood saus.
Jeg tror aldri jeg har smakt så god mat før
Takk for en herlig helg!
Posted by Picasa

No comments: