Thursday, June 7, 2007

Tid for blogging igjen

Idag har jeg lett etter sommerklær på loftet, jeg hadde da noen? Fant bare en gammel hvit shorts, så den fikk duge for dit vi skulle.
Forhåpentligvis liker ikke Elin meg for klæra men for at jeg er belønneren på tur :)
Vi hadde med 4(!) forskjellige hunder, Elin gikk med Aasne og Sondre og jeg hadde veska fyllt med frosne karbonadebiter og fleskepølse.
Det var Comma og Nemo, Mia- hunden til Elins foreldre. En blanding av masse rart, den ser ut som en minitervuren. Og hunden til leieboeren- Shila, også en blanding av masse rart og samme størrelse som Comma og Mia. Testet å sette på hundenes navn på innkalling og belønnet når den hunden kom. Jeg vet ikke hva vi har gjort feil, men de to lånte hundene var de mest ivrige på denne leken. Det fryder meg å si at Nemo kom i full fart på innkalling HVer gang jeg ropte, så der har jeg faktisk gjort en bra jobb!
Men når det gjaldt å holde seg rundt oss utenom det, var ikke våre interessert.
dumme jakthunder :) Eller var det dårlige trenere? Må bare få legge til at de to andre hundene ikke er vant til å bli jobbet med i det hele tatt, så hva skjer!?
Det positive var at Nemo var virkelig gira på godbitene idag, han jobbet tilogmed ute i vannet som Elin sa. Sitt og dekk på kommando i vann må vel sies å være en fin generalisering?
Når vi spiste hadde jeg på det beste 4 hunder i dekk rundt meg som jeg belønnet variabelt. BRA!
Og ingen knuffing! 4 forskjellige hunder og alle går så bra overens, bra jobbet med sosialiseringen også :)
Så idag har vært en utrolig fin dag, kanskje det bare er hvor lenge han kan jobbe om gangen vi må jobbe med?

No comments: