Monday, January 14, 2008

Fellestrening

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
Idag har vi vært på fellestrening igjen, og det kom skikkelig masse folk! Nemo har aldri vært så dårlig før på lenge. Han hadde ikke noen bra attityd i det hele tatt, bare snuste i bakken og løp til de andre eller stod og kikket eller hang i båndet eller kunne ingenting og ville ikke ha noenting.
Akkurat sånn føltes det.
Selv om øvelsene gikk bra og fri ved foten gikk bra så er det stor forskjell på når Nemo er med og jobber for mine belønninger istdefor å være opptatt med alt annet og bare gjør dem automatisk samtidig som han kikker på det som skjer rundt han. Jeg hater å senke kriteriene mine for mye når sånn som dette skjer, for det var akkurat sånn vi holdt på før. Det ble litt vanskelig, jeg senket kriteriene og senket dem og tilslutt hadde vi ingenting igjen å jobbe med.
Det verste er at når sånn skjer så har jeg ingen god plan for hvordan jeg skal gripe det an. Jeg satt han fra meg i buret og lot han bli der igjen når han falt ut, jeg gav meg ikke før han lekte og alt det der, men det funket ikke så bra som det pleier å gjøre. Så jeg lurer på om jeg skulle ha satt han helt ut i bilen igjen og latt han bli der, å sitte i buret og følge med på de andre var tydeligvis ikke kjedelig nok. Så får jeg heller ha han i hallen i buret og belønne at han ligger stille og ta det som en egen øvelse. Og kanskje kjøre enda kortere økter før jeg setter han helt ute av syne fra de andre. Så blir kanskje det å jobbe for meg eneste mulighet til å være blant de andre.

Ok, det positive:
1. Jeg har klippet meg i dag, hos verdens beste og søteste frisør :) Jeg elsker å klippe meg!
2. Jeg har faktisk lært noe idag om hvordan jeg skal gripe an slike situasjoner neste gang
3. Vi fikk trent veldig mye passitivitets trening, fellesdekk og bli øvelser
4. Avstanden vår funker selv med så mye forstyrrelser
5. Han gjorde øvelsene til klasse 1 selv om han ikke var konsentrert nok. Det betyr at vi burde ha en bra sjanse når vi skal starte
6. Selv om daten min plutselig slo seg av, lagret bloggen min alt jeg hadde skrevet i en kladd! I love!
7. Det har faktisk skjedd 6 positive ting idag noe som faktisk må kvalifisere denne dagen til en bra dag likevel!

1 comment:

evy said...

Sorry at jeg ikke så sveisen din. Du var fin på håret, så jeg på bildet. Takk for skyssen. Du e god te å tenke positivt.