Sunday, January 13, 2008

skogslydighet

Endelig fikk jeg tatt tak i skogslygigheten vår, og det trengtes virkelig! Trenger jeg å si etter over en uke borte fra skogen hadde han virkelig spring i bena idag...Jeg startet med å gå fot med han løs, så måtte han selvstendig ta leken på "ta den" og ha drakamp uten at jeg lekte han igang, når han gjorde det fikk han fri signal og kunne løpe. Ved jevne mellomrom kalte jeg han inn, belønnet og så fikk han løpe igjen. Når han begynte å gå for langt og ble for ivrig, måtte han gå fot igjen. Dette var virkelig en bra øvelse på å kunne veklse mellom høyt aktivitetsnivå og rolige konsentrasjonsøvelser, og jeg ser vi godt kan trene enda mer på dette så han lettere kan veklse om. Siste strekket måtte vi gå om flere ganger fordi det luktet så godt og det var vanskelig for han å ikke gå for langt frem. Når han kom foran meg satte jeg han ned og lot han sitte litt før vi prøvde på nytt. Det tok 4 forsøk og manmge belønninger for å få den avslappede konsentrasjonen jeg ville ha, men når han først fikk det til løp vi som gale i skogen begge to. Det er deilig å føle man har kommet et steg videre på noe man sjelden tar seg sammen og trener på og nå lover jeg å ta litt tak i det igjen. Fordelen ved å være på Gjerstad og ha skogen rett utenfor døra :)

1 comment:

Anonymous said...

Så flink du er som tar tak i ting. Jeg er veldig sånn at jeg ikke tar tak i ting før jeg irriterer meg over det... Hehe... Sikekrt lettere å gjøre noe på forhånd.. *plystre*