Tuesday, January 1, 2008

manisk hund og en ambisiøs plan




Vi trener videre på å holde konsentrasjonen lengre og lengre stunder av gangen. Jeg har fortsatt et håp om at vi skal starte lp1 i løpet av de to første mnd i år, det går et stevne i kristiansand ute i et garasjeanlegg på Sørlandsenteret og det går ett i Bø i slutten av februar som er adskillig større og med flere deltakere. Jeg håper vi rekker å bli klare til Kristiansand, for jeg tror nok vi har større sjanser å lykkes der, Nemo har jo aldri trent inne i en hall med kunstgress i hele sitt liv!
Men det er fint å ha noe å strekke seg mot, så man ikke blir lat og utsetter ting istedefor å ta tak i det og trene med en gang.

I dag har vi jobbet med fri ved foten inne, jeg mister forkuler mens vi går og om han fortsetter å se opp og gå raskt fremover belønner jeg. Idag var første gang jeg prøvde det inne, og han kikket ned og bråstoppet flere ganger som den doggie zen hjernevaskede hunden han er blitt. Tilslutt løsnet det og han fortsatte fremover.

Jeg tror jeg har en manisk depressiv hund! Noen dager er han redd for alt, ligger bare og sover og spiser dårlig. Er vanskelig å få i gang og tåler ingenting av lyder eller feiling. Etter et par dager med depresjoner blir han manisk og en drøm å trene med, helt vill, elsker mat, henger i leken og spiser nesten armen min på veien. Da blir jeg glad :D
Enten er han sendrektig eller så har han bare dårlige dager og jeg må begynne å se på treningen min igjen, rare hund!

Jeg nyter livet med bare en hund så lenge jeg kan og har vært både på tur i skogen med min aller aller beste venn i hele verden og besøkt en annen god venn som nettopp har fått baby. Legger ut noen bilder fra dagen igår og idag, og så har jeg fått låne meg et større objektiv til kamera, så nå kan jeg zoome enda mer!

1 comment:

Anonymous said...

Godt nyttår!
Jeg er overbevist om at det kommer til å gå fint med Kry, hun blir ingen rottweiler, og du kommer ikke til å bare gjøre feil. :) Jeg gleder meg til å lese videre om treningen deres. Du må titte i bloggen min; der er det en takk til deg.