Thursday, July 10, 2008

�Fellestrening på klubben igjen. Idag kom

Fellestrening på klubben igjen. Idag kom kristine og håkon med lille milli for å trene og sosialisere. Hun var så søt, skikkelig fin og brydde seg ikke det minste om hun var på hundeklubben eller hjemme. Samme det bare sleng frem godsakene sa hun og jobbet på. Dette til tross for at vi både fikk besøk av tre løse hester(!) og at agilitygruppa trente med vipper og andre ulyder rett vedsidenav oss. Idag var jeg flink og fikk tatt med buret til kry ut på banen så vi fikk trent på å springe ut og inn og å ligge der inne selv om andre trente og hadde det gøy. Dette skal jeg tvinge meg selv til å gjøre mye oftere for det var dødsvanskelig å holde på kriteriene med tøyburet. Nå skal hun lære å slappe av med åpen burdør en gang for alle. Håper vi får trent masse på det mens vi er i oslo neste uke! Treningen ellers bar preg av å være ustrukturert med et par innslag av genialitet idet jeg fikk trent på ting jeg helst ikke vil trene på. Den andre halvparten av kvelden fikk kry løpe med de andre valpene og bare ha det gøy, fint for meg som fikk trent innkalling og fint for kry som fikk trene på å gå godt overens med alle. Hun er skikkelig flink med andre hunder og jeg har forelsket meg og bestemt at min neste rase skal være jack russel terrier. For noen rå hunder! Jeg fikk låne linda sin lille valp og trene med og neste gang hun ikke ser tar jeg den med hjem! Ettersom jeg skriver fra mobilen kjennes det ut som tommelen skal gå ut av ledd og leddene forøvrig til å lide en tidlig og smertefull død. Det er vel kanskje litt mer praktisk å skrive på et tastatur enn å klamre seg fast til en skitten mobil rett før sengetid, men latskapen lenge leve og du verden så lettvint. Nemo har fått kjøre gjenom apporten til klasse to etter en liten emo periode for et par uker siden hvor han ikke klarte å bære den ordentlig og alt var bare fælt når vi skulle trene på det. Nå har jeg fått kjedet den sammen på nytt med fleskepølse og passet på å kjøre gjenom den hvor gang han var skikkelig glad. Det funket spesielt bra og jeg har bare en ting å si: Bra hund, bra trening, bra kveld!

Denne meldinger har blitt levert til din e-mail konto fra Network Norways MMS tjeneste. Meldingen var opprinnelig sent fra + 4746686931.

For å se hvordan meldingen opprinnelig så ut, klikk på knappen under.

No comments: