Friday, August 1, 2008

Jeg har begynt å jobbe igjen og jo mer jeg jobber, jo mer gleder jeg meg til skolen begynner igjen. Jeg tror jeg kommer til å bli evig student så kan heller Atle jobbe. De siste dagene har vi hatt besøk av søskenbarnet vårt fra jæren og vi har brukt ettermiddagene på å bade, grille og leke med hundene. Kry har funnet en gammel fotball hun elsker, og hun blir virkelig aldri lei av å leke med den eller tennisballer, eller draleker, eller pinner eller folk som løper eller igrunn bare det skjer noe.
Idag har jeg hatt min første løpetur på leeenge, når man første skulker unna et par turer er det så utrolig lett å bare fortsette å la være, men ettersom Atle har begynt å løpe mens han er på jobb og vi har et veddemål på gang var det bare å hoppe i jobbeskoene og binde seg fast bak kry og nemo. Fordelen med å ha èn hund som trekker bra er at man ikke trenger bruke så mye energi på å lære den andre det samme, det kommer nesten av seg selv. En time var vi ute og løp og når vi var ferdige fant vi et vann i skogen så vi fikk avkjølt oss og trent mer på å svømme. Nå har jeg hatt nemo i over to år, og det er ikke før i det siste han har begynt å svømme, nå er det slik at hvis jeg kaster en pinne på vannet er det han som hopper uti og henter den og kry som står på land klar til å overta den. Hun har jo svømt før, men plutselig ville hun ikke mer. Ikke vet jeg hva som har skjedd, men etter litt intensiv trening på det fikk jeg henne til å svømme flere ganger etter en pinne, så jeg tror hun kommer til å fortsette nå. Håper det, for det er så deilig å gå ned til vannet og la begge to svømme før jeg drar på jobb, jeg bor jo bare 2 min unna elva.


Aasne elsker å bade og kan holde på i evigheter!
 

Kry begynner å se ut som en voksen hund, her er vi opppe hos mamma i den store hagen
 


Fine kry
 


Her avbildet under en av hennes favoritt aktiviteter; å rive opp gress!
 
Posted by Picasa

2 comments:

Simen said...

YES! Oppdatering ^^ At du orker å løpe i denne sommervarmen, det orker ikke jeg.

Jeg vil være arbeidsløs/hundetrenre for alltid!

Anonymous said...

rive opp gress, ja... det hørtes kjent ut...

her utviklet det seg fra å rive opp gress til å aktivt lete opp meitemark hun kunne knaske i seg... det er ikke kødd engang! hun snuser seg bortover og plutselig stikker hun nesa nedi og haaaaaler opp en meitemark som hun deretter slafser i seg... mmm snadder