Wednesday, November 14, 2007

Hvem trenger en ny hund nå!?!

Trente sammen med Sigrid og Vera(som desverre ikke fikk noe opprykk, men var skikkelig flinke fordiom!)
Vi møttes nede på fotballbanen mens det fortsatt enda var lyst og temperatuen ikke alt for lav. Vi har hvertfall ikke snø!
Idag fikk vi masse verdifull trening! En ting er å trene på bråkete barn, men Nemo forguder Vera, og dette ble en skikkelig prøvelse for han. Vi trente først litt fri ved fot( ye, jeg tok ikke på båndet!) mens Sigrid trente vedsidenav oss. Jo nærmere vi kom, desto hardere bet han når han tok godbiten. En skikkelig god øvelse i selvkontroll med andre ord! To ganger løp han mot Vera jeg sto bare helt stille og sa ingenting og så ombestemte han seg og kom inn til meg istede :) Klikk! Etter det gikk han faktisk bedre fri ved fot enn han noengang har gjort alene, og jeg fikk inn masse belønning for bra posisjon.
Så gikk vi gjennom alle øvelsene med kommandant før vi hadde fellesdekk på slutten. Jeg syns det funker så utrolig bra den måten jeg har begynt å trene det på at det faktisk er blitt litt gøy å trene på det! Stakkars Vera lå tålmodig mens Nemo løp frem og tilbake og Aasne raste ned et hinder rett bak henne. Snakk om flink hund, men Sigrid er kjempeflink til å trene også da!
Og Nemo fikk verdens største kjøttbein til dessert, han er jammen ikke så verst likevel


 

Her er buret mitt, fast inventar på treningene fremover. Han løper så fort ut av det at vannet spruter!


 

Det var utrolig vanskelig å ta bilder med bare mobilkamera i mørket, så resultatet er som et bilde fra 70 tallet, fullt av sjarm!

 

Sigrid sa på plass mens hundene løp sammen, og vips hadde hun to hunder som sloss om plassen


 

Aasne var også med, snill og tålmodig som alltid
Posted by Picasa

1 comment:

Kari Anne said...

Så herlig at det går bra for dere!! Det fortjener du!!