Tuesday, November 13, 2007

 


Måtte bare legge dette bildet ut, fordi jeg syns jeg fortjente det etter igår!
Dro med meg hele bilen full av utstyr ned på fotballbanen for å kjøre litt lydighet.
Jeg var skikkelig flink, tok ut buret og kjørte nesten utelukkende på enten belønningsfase eller kjøre øvelse fase. Så var det rett i buret. Dette kommer jeg til å gjøre mye oftere, for treningen ble mye mer effektiv og jeg syns han var mer fokusert når han først var ute og trente. Vi trente masse masse fri ved fot, der jeg belønnet lange strekninger. Mot slutten kunne jeg gå både opp og ned fotballbanen før jeg belønnet, men det gikk såklart utover plasseringen hans..åe. Så da måtte jeg fikse på det på slutten og vi var tilbake på korte strekker. Får bare håpe det vil gi seg til etter hvert om jeg kjører litt frem og tilbake mellom disse to. Det er litt morsomt å tenke på, for sist jeg startet med Kaisa, hadde jeg ikke gått fri ved fot så lenge en gang! Og enda gikk det sånn tålig bra på konkurransen, bortsett fra at hun nesten løp ut av ringen en gang :) Så begynte jeg å tenke på hvorfor det egentlig gikk så bra med oss når vi startet den gangen, for vi hadde ikke trent noe særlig konkurransetrening, og Kaisa var en hund som ville spise andre hunder ( Vi startet i Bø inne i en stor hall med masse folk og hunder. Men så kom jeg på at når vi trente gf så var vi ofte midt i byen og trente, midt i en dueflokk, på toget og overalt, så hun fikk virkelig forståelsen av at når det var masse bråk rundt var det stor sjanse for belønning.
Så jeg tenker meg det at etter jul skal vi melde oss på noen konkurranser jeg og Nemo også. Nå er vi nemlig i gang med konkurransetrening også. Det kom to små snille (men bråkete) gutter som skulle spille fotball, så jeg trente stå under marsj helt oppi der de trente. Nemo kikket litt etter ballen som nesten sneiet han, og guttene løp og hylte 1 meter ifra bare, men han sto :) Yes! Benyttet også anledningen til å kjøre gf og delmomenter så han skulle få opplevelsen av at når det er så masse forstyrrelser rundt er det stor sjanse for belønning.

Dette skal vi trene videre på idag, skal bare tenke ut en plass jeg kan være og trene...
Posted by Picasa

No comments: