Friday, February 8, 2008

klossete

 

 

Helt fra Kry kom hjem til oss har jeg hatt masse leker strødd utover gulvet.
Dels for å ha leker lett tilgjengelig for dem som måtte ønske å leke og dels for å slippe unna bitemerker på møbler, buksebein og Nemo. Jeg vet ikke om det er tilfeldigheter, men iløpet av den tiden har Nemo blitt skikkelig ivrig på å leke, han hopper gjerne frem og stjeler leker når vi trener og dro idag Aasne inn på kjøkkenet når jeg spurte om han kunne hente henne (han gjør fortsatt alt for en trøndefår)
Kry har også blitt enda mer intensiv i leken, med henne har jeg fokusert på å
trekke bakover
leke ute
holde fast uten å ta omtak
komme tilbake med leken. Det er kun det siste jeg har brukt godbit til fordi jeg følte treningen ble mer effektiv istedefor å ha ny drakamp. Vi har brukt to myke terninger og med dem kom gjennmbruddet der hun kom tilbake med en gang for å få ny leke, endelig går den treningen også fremover! Nå lurer jeg på om jeg skal ta bort lekene for en periode og se om det har noen effekt(deprivasjon) eller om det var flere fordeler med å la dem ligge tilgjengelig. Aasne har faktisk en stor del av æren for å trene Kry til å leke enda mer og mer intensivt. Hva syns dere?

Jeg testet ut kloss-trening med begge to og her kan jeg virkelig nyte fruktene av et godt grunnarbeid med Nemo, han tar ting utrolig raskt og er bare gøy å trene med. Jeg har bare shejpet inn utgangsstilling og bakpartskontroll tidligere og syns det har gått greit, men jeg mÅ jo lære meg kloss-trening også det er definitivt mye enklere å sette klare kriterier og forklare for andre. Kry kom så langt at hun kunne stå stille med to forben oppå mens jeg lokket med godbit for å få henne ned. Imorgen tenkte jeg vi skulle gå videre til bakbensrørelse mens jeg beveger meg (okej da vi begynte litt på det idag også, men vi kom ikke så langt)
Nemo klarte alt glatt på en økt, selv om han i starten hadde problemer med å holde frambena helt stille. Jeg syns det var en skikklig morsom måte å trene det inn på og jeg skal bruke klossen mye fremover. Burlek statusen kommer jeg tilbake til imorgen.
Posted by Picasa

2 comments:

Simen said...

Gøy å lese om hva dere driver med! :)

evy said...

flinke dere alle sammen er. Gleder meg til å lese om kloss framgangen.