Wednesday, August 20, 2008

 



I am happy, oh so happy...alle dere som har sett anger management syns sikkert dette er morsommere enn de andre..
Uansett, idag var vi med på ringtrening med en gjeng ivrige konkurransemennesker. Vi satt opp to ringer, og byttet på å kommandere hverandre. Det er utrolig bra når vi kan samles og gjøre slike ting, da får man enda mer blod på tann.
Snille Paul kommanderte meg og Kry, og selv om vi ikke hørte så mye på han så fikk vi da kjørt gjennom en del ting. Fri ved foten var katastrofal idag, jeg fikk frem skikkelig mye headbanging fordi jeg kjørte aaalt for lange strekker, hun virrer liksom med hodet og klarer ikke å bestemme seg for posisjon. Venstrevendingene fungerte på den annen side supert idag, takket være god hjelp fra Fanny under trenerkurset tidligere i år ser de veldig bra ut nå. Hun følger meg fint og bruker bakparten aktivt for å svinge mens forbena står mest i ro, perfekt.
Så gikk vi igjennom dekk fra holdt som så fin ut, brukte utlagt belønning som jeg la fra meg idet jeg gikk mot henne igjen.
Idet jeg skulle starte neste øvelse spurte plutselig Paul; bruker du alltid å trene med båndet på?
Herregud, jeg skal starte om en mnd og trener fortsatt med båndet på....det var jo bare å ta det av da, og til min gledelige overraskelse holdt hun seg til meg og viste meg at hun nok har blitt litt mer voksen og fått litt mer impulskontroll på den tiden jeg har hatt henne. Selv om de andre trente innkalling og belønnet med ball og selv om Aasne løp forbi(vår verste forstyrrelse) så klarte hun å holde seg i skinnet og fullførte oppgavene med stil.
Det jeg imidlertidig skal jobbe mer på er leken hennes rundt forstyrrelser, hun er MYE mer intens i leken hjemme. Her har jeg en jobb å gjøre, men nå vet jeg hvertfall at hun kan være enda råere!
Stå under marsj måtte vi gjøre om igjen først en gang fordi hun ikke stoppet raskt nok og så en gang til fordi hun rygget meg et halvt steg i møte når jeg skulle gå inntil. Jeg kjører klasse to stå under marsj med en gang likegodt. Her kommenterte Paul at hun ikke var sikker nok på øvelsen, og det kan jeg vel igrunn si meg enig i, mer verdibygging for den øvelsen!
Innakalling; perfekt, til ti, ikke en antydning til tyvstart, bra bra for det har vi nemlig jobbet med mens vi har trent innkalling med stå.
Felles dekk og felles sitt gikk fint med høy frekvens. Jeg tør definitivt utfordre mer når jeg trener fellesdekk enn sitt, men det er nok mulig det bare er meg det kommer an på. Skjerpings, jeg må tørre å utfordre mer om vi skal komme videre.
Takk for en bra treningsdag alle sammen!
Posted by Picasa

No comments: